Myror

Ibland kan jag få en känsla av att jag inte har något att göra hemma och jag vill bara åka iväg någonstans. Vart som helst liksom. Denna känsla kommer oftast när man har varit hemma ganska mycket, som typ förra långhelgen. Men jag ska inte iväg någonstans för iväg brukar oftast betyda affärer och då är det svårt att hålla i plånboken vilket jag måste göra nu (semestern närmar sig) och som ni kanske vet och har märkt så är jag i en affär så har jag väldigt svårt för att inte handla.. Alltså måste jag hitta på något annat att göra, helst här hemma.

- Rensa ogräs är ju en heltidssysselsättning här känns det som, men jag har fortfarande inte riktigt lärt mig vad som ska bort och vad som ska vara kvar. Trotts att svärmor varje sommar förklarar och visar. In genom ett öra ut genom det andra ;)

- Finns alltid något förråd eller skåp att rensa, men risken är att jag tröttnar mitt i rensningen och då blir det antingen väldigt stökigt eller så får M städa upp.

- Projekt måla solstolar är ju klart en bra sysselsättning, men jag hade faktiskt funderat på att göra det imorgon. Om jag gör det idag så infinner sig den här känslan då istället ju.

- Baka, det är som terapi för mig. När jag åt frukost satt jag och bläddrade i min favorit bakbok - Leilas, A piece of cake. Allt ser så gott ut och jag vill bara baka tjugo pajer och tårtor och duka upp dem snyggt som på bilderna. Men sen då? Ska vi äta så det proppar ut genom öronen eller får vi bjuda hela grannskapet på kalas? Näe, ska jag baka så måste det gå att frysa in.  Får se vad jag kan hitta på att slänga ihop.

En sak är i alla fall säker, när jag står där mitt i baket, kommer jag få en perfekt idé på vad jag vill göra och det kommer säkerligen inte ha med bakning att göra. Kanske rensa ogräs.

Jag började i alla fall dagen med en smarrig och nyttig smoothie. Jag åt väl mackor till också men de matchade ju inte så bra ;)

matchy matchy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback