Söndag

Precis som vardagarna så springer helgerna förbi. Redan söndag eftermiddag och den här helgen kan jag inte direkt säga att jag har gjort så mycket. Mattias har varit hur duktig som helst och fixa en massa ute och nu klipper han gräset. Jag har sorterat ett monsterberg till tvätt, tvättat mer och lagat mat. Det är väl det. Iof lite småstädande också men inget särskilt avancerat.
Skulle ge mig på att dammsuga, har nämligen inte gjort det på äehumm... sen vi flyttade hit tror jag. Vad är det, 4 år? Woops!
Nej men, det har alltid varit Mattias grej liksom. Jag städar det mesta andra så dammsuger han. Men jaa, jag klarade nedervåningen, vågar mig inte på trappen och övervåningen för sammanbrottet var alldeles för nära. Den vill liksom inte som jag vill och å blir jag lite smått irriterad kan man säga.
 
Men det är tanken som räknas, eller hur?
 
Till något annat... jag har en störigt ond hals som inte riktigt vill avancera till en förkylning men som inte kan sluta göra ont. Vet inte riktigt om det bara är att jag svalt för mycket damm när jag sovit ;) eller om det är något på gång. Är det det, borde det väl slå till någon gång kan jag tycka.
Packar med mig träningskläderna imorn så får vi se om det känns rätt att träna, var ju ett tag sedan sist så jag saknar det allt lite.
 
För att lindra så ska jag nog göra mig en kopp te nu tror jag. Och läsa lite i min bok :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback