Bio och sovrutiner

Efter ett par sega kvällar som alltid verkar sluta med att jag somnat på soffan ett par gånger så kände vi att det vore kul att ha en kväll utanför lägenheten. Så vi satte oss i bilen och körde till Växjö. Där åt vi middag och sen blev det bio. Vi såg Now you se me.  Den var riktigt bra! Lite spännande, magi och så känslan att man tror att man är lite smart, men är man verkligen det?
Det är i alla fall himla mysigt att gå på bio, särskilt när det ine är särskilt myckt folk på bion.
 
I natt sov jag riktigt konstigt för övrigt. Jag har liksom fått in en rutin att jag vaknar någon gång vid 2 och går på toa, sen vid 5-6 hoppas Lizzy upp och lägger sig på mitt täcke och gosar och så vaknar jag vid 8-9 någon gång. Men i natt vaknade jag vid 2, behövde ine gå på toa, sen vaknade jag igen vid 5.30 och kunde inte alls somna om. Jag får panik när det är så, jag är trött som bara den men jag lyckas inte somna, eller tillslut gör man ju det. Men då har jag hunnit fundera på att gå upp, kasta ur Mattias ur sängen eller bädda om sängen för att lyckas somna om. Självklart lyckades jag somna om och sova till typ 10.
Kanske dags att vända på dygnet nu innan klockan ringer 06.30 på måndag?
 
Idag har vi faktiskt mulet väder för första gången på hur länge som helst. Fast temperatuen är den samma som tidigare dagar. Det är en passande dag för hemmafix.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback