Den som väntar på något gott...

...får vänta i 7-8 veckor. I alla fall om man beställer en ny soffa. Vilket vi har gjort idag, äntligen! Vi har pratat om det hur länge som helst, varit runt och provsuttit hur många soffor som helst och när vi hade bestämt oss var vi ändå och klämde, kände och provsatt den soffan lite till. Nu är den i alla fall beställd och i början av september får vi hem den. Det blev en soffa som heter Mood från Mio. Ljusgrå med schäslong och en nackkudde. 
Ektorpsofforna från Ikea som vi har nu ska säljas på en gång och när soffan har kommit ska vi även byta soffbord är planen. Mattias vill även ha en fåtölj, vi är dock inte helst överens om vilken fåtölj vi ska ha, så vi får se vad det blir.
 
Vardagsrummet kommer bli finare än finast i alla fall.
 
Dessutom köpte vi oss en ny dammsugare idag, det var dock mer nödvändigt än skoj då vår förra sa upp sig och gick i pension bara sådär. Jag låter Mattias bestämma den biten om vilken vi skulle ha, det är ju ändå han som dammsuger här hemma ;)
 
Det var skönt att komma iväg en sväng och inte bara hänga här hemma i sjukstugan. Mattias börjar friskna till lite grann också och det är skönt. Förhoppningsvis behöver han bara helgen också innan han är återställd.
 
Jag har märkt att jag har noll koll på vad det är för dag och vad klockan är. Jag har börjat gå efter min ät och sov klocka helt enkelt, skönt med 3 veckor till av det!
 
Det här är soffan som vi har beställt. Samma färg men med schäslongen på andra sidan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback