Soligt

Idag har vi verkligen haft en toppendag!

Efter frukost och ett besök på ica för inhandling av matsäck så packade vi in oss i bilen (vi= jag, Mattias + hans föräldrar) och körde till Lursjön. Det var första gången vi var där och jag lär återkomma (kanske redan imorgon!). Perfekt ställe att ligga på, bra badvatten, riktiga toaletter, kiosk, det mesta du kan tänkas behöva när du solar och badar.
Sara och Fredrik mötte upp oss där och sen har vi legat där i solen och njutit hela dagen. Jag badade två gånger och när man väl tagit sig i så tyckte jag det var riktigt behagligt i vattnet.  Solkrämen som vi köpte för säsongen är väldigt bra har vi märkt och jag har (ta i trä) inte bränt mig direkt.
 
Om man tror väderprognoserna så ska det bli liknande väder nu söndag och måndag. Jag gisar att vi lär ta oss dit även dessa dagarna. Skönt att slippa värmen i lägenheten och komma ut lite.
 
Igår var vi också iväg, fast mest inomhus. Vi var på Ullared :) Det var varmt, folkligt och blev mycket inköp, som alltid. Men vi slapp köerna och för att vara mitt i sommaren tyckte jag det var lite konstigt, men jag klagar inte. Är väl vädret som gör att folk kommer på bättre tankar än att åka dit och shoppa.
 
Nu ska jag vila lite i soffan, visst är det konstigt hur man blir så himla trött efter en dag där man gjort inget..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback