Vår bröllopsdag!

Dagen började riktigt tidigit, vid 06:30 ringde klockan. Efter att ha snoozat ett tag var det dags att gå upp för frukost och dusch. Något stressad går jag från stora systers lägenhet till frisörsalongen för att fixa hår och smink. Träffar en av mina tärnor Emmie där. Vi pratar och skrattar och dricker lite bubbel medans frisören jobbar på med både mitt och Emmies hår. Jag kan knappt tro att det är mig själv jag ser när hår och smink är på plats. Verkligen som en prinsessa. Precis som jag ville ha det.


Jag kan lova att det vid det här laget är en heldel fjärilar i min mage. Jag lyckas inte få i mig särskilt mycket av lunchen vi äter innan det är dags att gå till fotografen.


Någonstans här ringer min kära blivande för att informera mig att han blir lite sen till fotografen, ni som känner mig förstår nog att jag får lite smått panik. I efterhand såhär kan jag skratta åt det men jag var inte att leka med just då. Som tur är kom han inte så sent som vi trodde utan jag hann byta om i god tid innan vi skulle fotograferas.


Det var sak nummer två som jag hade bävat för, fotograferingen. Jag menar, jag kan ingenting om poserande framför kameran osv. Ack så fel jag hade för det var verkligen jätte kul. Är till 200% nöjd med valet av fotograf. Han fick oss att slappna av och ha kul framför kameran. Ser fram emot att få se bilderna!


Vid 13:30 var det dags att bli hämtade av det färdmedel våra föräldrar hade fixat åt oss. Det blev, som vi hade anat, en limousine. Lyxigt!





Om jag hade fjärilar i magen innan så är det vid det här laget fiskmåsar. Ju närmare vi kommer kyrkan desto mer skakig blir jag. Men väl framme så går det väldigt fort, alla är på plats redan så vi behöver bara vänta i några minuter sen är det dags för mig och mina tärnor att tåga in. Mattias med bestman står redan framme vid altaret.




När jag är på väg in har jag bara en sak i huvudet. Titta rakt fram. Om jag tittar på någon av våra nära och kära så kommer tårarna, det vet jag.
 


Vigseln påbörjas med psalmen "I denna ljuva sommartid". Sedan är det dags för själva vigselakten. Sen sjunger alla gemensamt "Aldrig ska jag sluta älska dig" av Jonas Gardell. Prästen pratar lite till och så en psalm till "Du vet väl om att du är värdefull". Jag höll mig faktiskt från att gråta under hela vigseln, även om jag var nära ett par gånger.







När vi har gått ut står vi i väntrummet och bara andas ut, lättade. Häller i oss ett par glas vatten innan det är dags att gå ut på kyrktrappen. Våra nära och kära kastar ris och sedan blir det kramkalas innan vi skålar med tärnor och bestman och sedan åker iväg i limousinen.



Vi åker en liten omväg till festen så att alla gäster hinner dit före oss. Sedan överaskas vi lite när vi ska skåla. Istället för de champagneglasen som vi inhandlat till detta tillfälle så får vi ett paket att öppna. Det innehöll ett par jätte fina champagneglas från Orrefors, Efva Attling design. Dessa har vi fått från min ena tärna Emmie och hennes familj.





Såhär såg tärnbuketterna ut!

Vi minglar ett bra tag innan vi sätter oss till bords. Buffén är jättegod och vårat bordsbingo är populärt, och kanske lite för lätt. Det blir en del tal och en heldel bingo utrop.

Efter middagen minglas det, gästerna går tipspromenad och baren öppnar. Gästerna fick även måla en tavla av oss, den blev jätte fin.





Sedan kommer det ögonblick som vi bävat för, bröllopsvalsen eller i vårt fall bröllopsgunget. Vi dansade till Sentenced - You are the one. Underbar text, rockig melodig. Perfekt för oss!

Dansen gick okej även om en del kanske inte var så roade av att se oss gungande i 4 minuter men vadå det är vår dag!




Tårtan och kaffe står näst på schemat. Underbart god var den och även om vi hade glömt ta med tårtspade så gick det jätte bra. Under fikat var det sista talet, min tärna Emmies tur. Då fick jag även ett album som de hade gjort om min möhippa. Jätte fint!


Nu är det dags för party och det enda avbrottet blev sedan present öppningen. Vi fick jätte fina presenter!


Efter en heldel dansande är vi ganska trötta efter en lååång dag. Vi tar en taxi till hotellet och där får min make (så roligt att säga eller skriva det nu när det är så färskt!) uppdraget att reda ut mitt hår och hitta alla miljoner hårnålar. Vi drack champagne, åt frukt och choklad och bubblade. Mysigt värre!


Det var en helt underbar dag och trotts att det regnade så hade vi det hur bra som hellst.
 
Det är underbart att vara gift!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback