Mest synd om mig i hela världen

Jag har blivit förkyld.
För en sekund undrade jag hur det kunde ha hänt, men efter vidare eftertanke så kom jag fram till att efter att ha varit ute i spöregn, i blöta kläder en hel dag så finns det ju en viss risk att man blir sjuk, eller hur?

Det kunde ju dock inte ha kommit mer olägligt. Precis tillbaka på jobbet med massvis att göra. Men jag har en plan. Jag ska kurera mig, snabbt som attan.

Än så länge har inte 5 koppar té om dagen, nässpray och bafucin hjälpt så mycket. Så idag tog jag fram det tunga artilleriet. När jag kom hem från jobbet tappade jag upp ett riktigt varmt skumbad. Häääärligt! Jag riktigt kände hur avslapnad (darrig) jag blev efter badet. Nu ligger jag i soffan under en filt, har ingen plan på att resa på mig så mycket mer idag, förutom när det är läggdags då.

Imorgon vaknar jag frisk!

Varmt och inbjudande.

skum är ett måste när man badar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback