Bra början

Idag blev det minsann ingen sovmorgon. Efter att ha vaknat till och från i någon timme av att Urax gick omkring och jamade på högsta volym (hihi insåg precis att man skriver jamade, ni vet musik jamande och jamande som mjauande likadant. Självklart mjauade han!) M gick ner och la sig med datorn i soffan och jag skulle somna om, men det sket sig. Lika bra att gå upp.
Det fick bli tidig frukost i soffan och sedan gav vi oss iväg på en promenad. Halt och kallt men friskt. Vi hade med oss lite bröd, så änderna fick sig lite mat. Mumsigt tyckte de! Tröttande för armarna tyckte vi. När brödet var slut avlägsnade vi oss fort så att de inte skulle attackera oss och börja tugga på våra armar och ben.
Hemma igen så började jag vela om min idé att fixa i ett förråd, men jag ryckte upp mig och gjorde det på typ 45 minuter. Perfekt, nu är det ordning och reda där och jag har gjort allt jag planerat idag. Det bästa med det? Klockan är bara 12. Resten av dagen kan man ägna åt att läsa bok eller se någon film kanske.

Söndagen är ju faktiskt en vilodag, eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback