Smidighet

Det har varit en sån där dag då jag bara har velat åka hem och lägga mig i sängen, dra täcket över huvudet och sova tills det är nytt år typ. Jag hatar sånna dagar! När det väl börjar gå utför så är det svårt att få humöret på topp igen. Inte ens julmusik kunde hjälpa.
Konstigt nog har jag inte den vanliga jullängtan som jag brukar ha. Jag kan inte riktigt få igång den liksom. Men nu ska det ju bli snökaos i natt och på lördag ska jag nog baka lite så då ska jag nog börja längta, lite i alla fall.
 
Tillbaka till mitt dåliga humör. På tåget hem satt jag och försökte hålla mig vaken och inte må alltför illa (gammalt tåg + åka baklänges = ingen bra kombo). Stressade hem för att äta lite snabbt mellis och byta om till träningskläder. Gick ner till gymmet i blåst och regn eftersom jag precis fått en plats på passet jag bokat. Inse när man sitter utanför salen att alla andra har handdukar och är väldigt mer lättklädda än vad jag var.
Strumpor, långa byxor och ingen handduk är ingen bra kombo när man ska köra ett pass i 38 gradig värme.  Men det gick. Passet var bara 30 minuter så jag klarade av värmen och strumpor går att ta av, precis som långbyxor går att vika upp. Organic Bodywork hette det och var ungefär som yoga/pilates aktigt, lugna rörelser för att öka smidigheten i kroppen och sträcka ut den. SKÖNT! Det kändes som att jag sträckte ut varenda muskel i kroppen, blir intressant att se hur det känns imorgon ;)
 
Det jag vill komma till i alla fall är att träning är det bästa botemedlet för dåligt humör, trötthet och lite allt möjligt. Det och sömn. Och kanske choklad också. Och vin. Men bara de 4.

Kommentarer
fia säger:

... o så shopping!

2013-12-05 | 21:13:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback