Storkok

Efter förmiddagens träning så har vi varit riktigt duktiga!
Vi har tvättat, plockat bort julen (förutom stjärnorna i fönstren, de får vara kvar ett tag till) och så har Mattias dammsugit. 

Dessutom har vi gjort storkok.  Det är vår "nya" grej. Så kan man äta något enkelt till middag efter jobb och träning men ändå ha matlåda. Vi påbörjade "heta grytan" idag genom att lägga köttet i marinaden, det ska ligga över natten, sen ska man koka det. Luktar väldigt gott i alla fall. 
Sen slängde vi ihop 2 lax och spenatpajer också. Vi skulle bara ha en, men vi hade köpt så mycket lax så det räckte till två pajer. Vi smakade den till middag och den blev jättegod. Receptet blev en kombo mellan ett jag hittade på nätet och ett gammalt viktväktarrecept. 

Ohlala - inte vara god, ser himla fin ut också!


Nu har vi äntligen slängt oss i soffan och just nu känns det som att jag kommer somna om 5 minuter. 
Imorgon ska jag sätta väckaren igen, så att jag kan vänja mig vid vardagen som är på gång. Dessutom ska jag träna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback